STEAMAKER KİDS E TWİNNİNG PROJESİ
Okulumuz Papatyalar sınıfı öğretmeni Ayfer YAVUZ'un uyguladığı "Steamaker Kids " eTwinning projesi kapsamında öğrenciler ,yapılan oylama sonucu seçilmiş olan sal etkinliğini yaptılar. Yaptıkları sal ile oynadılar. Suyun dünyamızdaki önemi,su kullanım alanlarıyla ilgili etkinlik yapıldı
STEAMAKER KİDS E TWİNNİNG PROJESİ
Okulumuz Papatyalar sınıfı öğretmeni Ayfer YAVUZ'un uyguladığı "Steamaker Kids " eTwinning projesi kapsamında öğrenciler,oylama sonucu seçilen langırt oyununu öğretmenleri rehberliğinde hazırladılar. İki kişilik gruplar oluşturarak oynadıkları langırt oyununda, çocuklar oynarken çok eğlendiler. Öğrenciler çöp festivali etkinliği kapsamında atık materyallerden yeni ürünler tasarladılar. Atıkların doğada ne kadar sürede yok olduğu ile ilgili çocuklarla birlikte deney yapıldı.
STEAMAKER KİDS E TWİNNİNG PROJESİ
Okulumuz Papatyalar sınıfı öğretmeni Ayfer YAVUZ'un, uyguladığı "Steamaker Kids " eTwinning projesi kapsamında öğrenciler yapılacak etkinlikleri ankete katılarak oylama sonucunda seçtiler. Denge teması ile ilgili farklı etkinlikler yapıldı . Öğrenciler oylama sonucu seçilen denge plakasını oluşturdular ve misketleri sayı tünellerinden geçirerek eğlenerek oynadılar.
P4C ile Düşünen Minikler (Kids Thinking with P4C) 4. hafta P4C oturumu okul bahçesinde gerçekleştirildi.
Ekolojik Minikler (Ecological Kids) projesi kapsamında öğrencilerimize katılım belgesi verildi.
P4C ile Düşünen Minikler (Kids Thinking with P4C) adlı eTwinning projesi kapsamında dostluk rozetleri etkinliği yapıldı.
Ekolojik Minikler (Ecological Kids) proje ekibi 8 Şubat Güvenli İnternet Gününde Afiş puzzle etkinliği oluşturdular.
Ekolojik Minikler (Ecological Kıds) proje ekibi öğretmenleri işbirlikçi çalışma ile her ay projenin temasına uygun olarak veli bilgilendirme broşürleri hazırladı.
Karayoları Trafik Güvenliği Çalışmalarımız kapsamında, Okula geliş ve gidişlerde öğrencilerin daha görünür olması amacıyla; parlak renklerde reflektif özelikte yapılan (okul çantası, şapka, yelek, sticker vb.) materyallerin kulanımının teşvik edilmesi ve bilinç oluşturulması amacıyla öğretmenlerimizce tüm öğrencilerimize eğitimler verilmiştir.
"Doğa-Nature" e Twinning Projemiz
Papatyalar öğlen grubu öğretmenimiz Ayfer YAVUZ ve öğrencileri "Doğa-Nature" etwinning projesine başladılar. Çocuklarda çevre bilinci oluşturmak, çevre kirliliğine pratik çözümler bulmalarını sağlamak, çocukların doğaya ve çevreye duyarlı olmalarını sağlamak amacı taşıyan projemizde toprak,su,hava ve uzay konuları ele alınacaktır.
SteaMaker Kids eTwinning Projesi
Okulumuz Anasınıfı öğretmeni Ayfer YAVUZ ve öğrencilerinin yürütmeye başladığı SteaMakerKids eTwinning projesi, ulusal destek servisinden onay alarak faaliyetlerine başlamıştır.
Maker; kendi bilgi ve tecrübeleriyle, teknolojiyi de kullanarak bir şeyler üreten kişi anlamına gelmektedir. Maker olan bir kişi, düşünen, tasarlayan, meraklı, araştırmacı, girişimci ve üretken bir kişidir.
Science (Fen) Technology (Teknoloji) Engineering (Mühendislik) Mathematics (Matematik) kelimelerinin baş harflerinden oluşan STEM; insanların öğrenim hayatlarında Bilim ve Teknoloji alanlarında daha fazla eğitim alması ve daha fazla uygulama yapmasıdır. Bu amacın uygulanması için Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik gibi alanlar ve diğer alanların arasında bir bağlantı kurulması gerekmektedir.
STEM daha çocuk yaşlarda öğrencilere uygulanmalı ve onların yaratıcılıkları yönünde eğitim almaları sağlanmalıdır. Bu şekilde çocuklar merak duygularına göre problem çözme yetisini kazanacaklardır. STEM sistemi sayesinde öğrenciler analitik düşünme yeteneğini kazanabilir ve ezberci eğitimden uzaklaşarak problem çözme becerilerini geliştirebilirler.
STEM eğitimi sayesinde kazanacağı bu beceriler ile kişi, temelinde yatan Maker özelliklerini geliştirerek tasarlayan, girişimci ve üretken bir kişi haline gelecektir. Bu iki kavram birbirleri ile bağlantılı olarak düşünülmelidir.
STEAMAKER KIDS projemizde öğrencilerin;
Yaratıcılıklarını, bilimsel düşünmelerini ve problem çözme becerilerini geliştiren maker etkinlikleriyle; farklı disiplinlerdeki ders kazanımları ilişkilendirerek derinlemesine öğrenmenin sağlanması amaçlanmaktadır.
Projemiz öğrencilerin; farklı kültürlerden öğrencilerle iletişim kurup ve işbirliği içinde çalışmalarını, problem çözme, esnek ve akıcı düşünme ve yaratıcılık süreçlerini geliştirmelerini, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyerek kendini ifade edebilen, özgüveni yüksek bireyler olmalarını, grup içinde sorumluluk alarak ürünler üretmelerini, öğrenme sürecinde edindiği bilgileri ilişkilendirerek somut içerikleri oluşturmaları ve yorumlamada kullanabilmeleri hedeflenmektedir.
Projemiz 3ülke(Türkiye, Romanya, Polonya)13 öğretmen ve öğrencileriyle yürütülmektedir.